mesike005 2010.04.06. 03:41

xödöö

Aztaa! Életem első „xödöö”, vagyis vidéki élményem volt ittlétem legszebb 2 napja. Nem is tudom, honnan kezdjem. A hétvége is mozgalmas volt. Pénteken az egyetem után mentem a délutáni órámra. Filmet néztünk, amit aztán kielemeztünk. Élmény volt, és immár befejeztem az első kurzust, ezen a héten a másodikba léphetek. Az óra után Tuyaaval találkoztam. Szinte már szokás szerint. Mivel nekem otthon már nincs netem, ezért mindenféle helyekre megyünk használni a hálót. Egy ilyen a francia kávézó. Szóval itt találkoztunk, jól elvoltunk, egészen az este 7-kor kezdődő koncertig. Átmentünk a nagyszínházba, és egy nagyon szép moriin xuur koncertet hallgattunk meg. Este a koleszba visszatérve fantasztikus koli-partyt tartottunk.

Másnap reggel mentem a mongol órámra, és nagy meglepetésemre egészen sokat értettem már belőle. (Azaz többet, mint a semmi.) Óra után megvettem a szobatársamnak a vackát, ami nálam törött el (mosom kezeim, nem én voltam a közvetlen okozó). Aztán szintén böngészgettem, majd hazaérve nagymosás. Este jött Namar, hogy holnap nem este, hanem korán reggel indulunk, hogy legyen több idő nézelődni.

Így is történt. Reggel 8.00-kor egyedül vártam a kis csoportra. Akármennyire is igyekszem, ha átveszem a mongol szokást, miszerint fél órát nyugodtan lehet késni, tuti rosszkor teszem. Ha pontos vagyok, rendszerint egyedül várokJ No, sebaj, Fél óra múlva lassan csorgadozni kezdtek az emberek, és mire a busz is megérkezett, 9-kor el is indultunk. Utunk Észak-Mongóliába vezetett. először Darxat városát, majd Süxbaatar szülőföldjét, Süxbaatar várost is megnéztük. A városok is szépek voltak, az út is meglehetősen jó volt (alig-alig estem le a székemről), Igaz, a 14 férőhelyes kisbuszban 17-en utaztunk, egész jó voltJ Persze ez csak a jó szomszédoknak köszönhető. A kis csapat estére eléggé lefáradt, de megérte: áttekintettünk az oroszokhoz (Süxbaatar az országhatáron van), láttuk Dzsingisz szülőföldjét (amiről azt hiszem, nem tudnék beszélni, mert szavakba alig önthető, talán a képek megteszik majd a magukét;) ). Este pedig a 4. hotelben szállást is találtunk. Itt is kicsit összezsúfolódva, de megkönnyebbülve szálltunk meg. A másnapi sámán szertartásra annyi ember érkezett a városba, hogy alig volt félőhely a hotelekben.

9 körül nagyon éhesen lementünk a helyi étterembe, és miután megérkeztünk oda, egy óra múlva (mire a várakozástól már mindenki „tele” volt) ételhez is jutottunk. Éjfél körül ágyba kerültünk, majd reggel 5.30-kor keltünk, mert 6-kor indultunk a szertartásra. Hát, érdekes. Azt mondták a többiek, hogy ugyan a szovjet idők alatt titokban őrződött meg a samanizmus, nekem mégis kicsit „új, modernebb” szaga volt a dolognak. Mindenesetre nagyon élveztem! Eleve ott kint lenni, nem lát mást a szem, csak a pusztát, amit már nem fedett hó, mint a korábbi kirándulások alkalmával. 8-9 között visszamentünk a városba reggelizni, majd visszatértünkkor az igazi, nagy szertartás is kezdetét vette. Sámánrévülés, ima a nagy „faanyához”, áldozás mindennel, ami ehető, és ami nem. Ez röviden: rizs, búzadara, vodka, tej (rengeteg tej…annál is több), cukor, füstölő. Ezek a legfontosabbak. Itt nyert igazi, materiális értelmet számomra a kis magyar közmondás, miszerint: „TEJBEN, vajban fürdeni.” Mire kijutottunk a többszöri nagy körből, csucsogtunk a tejben, és a vodkában, a rizs a hajunkba ragadt, de azért mindent „testközelből” tapasztalhattunk meg. Délután indultunk vissza. Darxanban megint megálltunk, mert Saskia (az egyik német lány) innen továbbutazott Xövsgölbe. Fáradtan, de nagyon jó hangulatban érkeztünk meg az igazi, és hiányol ulánbátori dugóba, kb. 6.30 körül.

Így telt vala a Húsvétom. Annyi ünnepies volt benne, hogy Saskiától kaptam egy csokinyuszit. Hogy honnan szedhette?

A bejegyzés trackback címe:

https://mongoliabanvagy.blog.hu/api/trackback/id/tr41897848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Farkasbarack 2010.04.09. 11:33:15

Hehh, ezek a németek már csak ilyenek, hogy nyulakkal szaladgálnak Mongóliában... :D Látom, jól mennek a dolgaid, örülök is neki! A képfeltöltés még mindig nem megy...? :(
süti beállítások módosítása