mesike005 2010.02.24. 11:28

török

Kedveseim!

Megint szép napra ébredtünk. Bár hétfőn és kedden már látni véltem a tavasz közeledtét, ma megcáfolt az időjárás. Hételején ugyanis szép, tavaszias idő volt. Hatalmas pelyhekben esett a hó, pe a szép fajta. Csak -2 fok körülre járt...Régi szép idők! Ma ugyanis ismét -10 széllel megtoldva. Szóval hideg volt. Viszont, mit nekem, hiszem csodás napom volt, és amúgy sincs erőm ilyeneken spekulálni. A "kis" húgom ma fog énekelni délután egy egész zenekarral a háta mögött. Rá kell gondolnom, és küldeni a pozitív energiát.


A sziklákat, amiket Olivér ajánlott talán ezen a hétvégén megnézem. Annyira sokat kevertem magam körül, amíg rengeteg programom lett ismét:) persze cseppet sem bánom, csak ez a dolog nem tudom, mikorra fér bele. talán szombat délután (a szombati sulim után). Vasárnap hivatalos vagyok megint a külföldi kis leány-csoportba. Főzés, evés ivás, aztán utána én megyek egy könyveshez, ahová muszáj benéznem (megint).


Mint már mondtam, ma nagyon fantasztikus napom volt. Először is néztünk ma egy mongol filmet 1957-ből. Maga a film 1927-ben játszódik, és fantasztikusan aranyos. Sajnos nem értünk a végére, így kénytelenek leszünk a következő órán is folytatni. Ám a nagy csúcseseménye (számomra). Írtam megint Battulga bagsnak, aki a török tanszéken van. Egy hihetetlen aranyos, nagyon kedves férfi. Annyira megörült nekem, hogy azt öröm volt nézni...először mongolul kezdtünk beszélgetni (írtam neki mongol meg török smst is, így tudta, hogy gagyogom a nyelveket), aztán mondta, hogy a török talán jobban megy :). Így törökre váltottunk, és végigmutatott mindent: különböző leleketek, órarendet nézett, mondta, hogy én is nézzem meg, hogy mikor vannak órái, és amikor szünete van, keressem meg, menyjek a tanszékre, és külön is tart nekem előadást, beszélgetünk majd mindenről (feliratok, minden maradvány, nyelvészet...stb stb). Bemutatott a török lektornak is, ő is vállalkozott rá, hogy órákat tart nekem. Ezt nem tudom, hova tenni, talán magánórákra gondoltak ők, én meg kevésbbé. Mindegy. jó lesz, mert mongol-török és burját-török fordításokra is bejárhatok:) meg külön beszéldgyakorlatokra. persze minden csoport csak mongolokkal van tele, szóval:))))))))

Most egyenlőre ennyit. Még azt elfelejtettem, hogy holnap este klasszikust fogok hallgatni az állami színházban. Ma megvettem a jegyet. Három lánnyal megyünk. Kíváncsi vagyok, de majd beszámolok az élményeimről.

A bejegyzés trackback címe:

https://mongoliabanvagy.blog.hu/api/trackback/id/tr321786294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kfgycody 2010.02.24. 19:11:12

akkor 1 kis kárpótlás a tavaszfilingedhez. Az alpok kellős közepén + 10 fok van. Csak a 2 m magas hófalak olvadnak nehezen.
Az egyetemmel meg vigyázz, mert a végén ott tartanak mongol-török-magyar szakos lektornak. (+burját-német-angol stb.) te kis stréber.Imádlak

mesike005 2010.02.25. 05:17:03

Ki tudja:) Azért nem hiszem. Majd minden kiderül, ha beindul a dolog. De hát úgy örülök neki!!:) Én is Téged:)

borsonyka 2010.02.25. 11:19:38

Hajrá, hajrá... mink ittend megdegedünk és megposhadunk a szakdoga és egyéb dogaírások közepette a Nórissal, de azért üdvözölünk és nem üdvüzülünk :) Töröközzél ám teljes erőbedobással, mert én itt közbe perfekt leszek a baján levő törökökből. Persze törökül még mindig nem tudok, de ami késik, az nem jön időben! cuppantalak! Jó mulatást vasárnap! ;)
süti beállítások módosítása