mesike005 2010.02.18. 09:26

könyv az élen!

A mai napon teljesen odáig voltam, meg vissza is. Egyetem után elmentem az egyik csoporttársammal az internom nevű könyvesboltba...Miután másfél kellemes órát elnézelődtünk (én szótárvásárlási céllal mentem oda), találtam is 3 kincset. Ebből az egyiket magamévá tettem. Ez pedig egy török-mongol, mongol-török szótár, ami egészen jó (egy-két angol szótárral összehasonlítva...nem nem lehet őket összehasonlítani:) ). A másik Birtalan Ágnes szerkesztette magyar könyv, amiből már kulturálódtam ennek előtte otthon is. A harmadik a Mongolok titkos története angol, francia nyelven..csak épp mongolul nem. Ami mint utóbb kiderült a legnagyobb örömömre, hála istennek! Ugyanis amíg a boltban voltunk felhívott egy mongol srác, aki Olivér ismerőse, és mondta, hogy várjam meg, és találkozzunk. Így is történt vala. Elmentünk ebédelni (incsi-fincs mongol kaját, amit én választotam a kínai helyett, emrt IMÁDOM a mongol kaját!!), beszélgettünk (MONGOLUL). Be kell vallanom, hogy bár rengeteg dolgot nem értettem, a kezdők szerencséjének köszönhetően sokat mégis értettem, és beszélni is beszéltem. Nagyon kedves volt, türelmes, meg mondott csomó új szót, amit sajnos 2 mp múlva elfeledtem...mindig megfogadom, hogy valahová bekaristolom az új információt, de nem volt rá alkalmam:)

Szóval ebéd után elvitt egy könyvesboltba, mert panaszkodtam, hogy eddig igazán jó (igazán MONGOL) könyvest még nem találtam, pedig fúú meg húú...Erre mondta, hogy ok. Irányt váltottunk, és elvitt egy csoda jó boltba. Meg is találtam a fent említett Mongolok t. történetét. De nem akárhogyan!! Klasszikus mongol írással az elején, a végén pedig a halha változatával!! Kell-e ennél több egy napra? Úgy érzem ezzel a néhány eseménnyel, megint ellennék úgy 2-3 napig...Hasonlóan kellemes hétvégét kívánok, hiszen már csak egy nap, és kitör a két nap szünet!!

Üdv!

A bejegyzés trackback címe:

https://mongoliabanvagy.blog.hu/api/trackback/id/tr811768233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Farkasbarack 2010.02.18. 12:16:26

Annyira jó vagy! :))) A mongol kajára ki lehetne majd térni? El se tudom képzelni, mnilyen lehet...

én az éva 2010.02.19. 12:48:23

Most, hogy újra regisztráltam ,mert elfelejtettema nevem és a jelszavam is, újra írok neked:) KÍváncsi lennék, hogy milyen állatokat esznek ott...kígyó-béka-jak? mittudomén:)
nagyon sokszor csókollak!
Évád

borsonyka 2010.02.20. 12:11:43

mondtam tündinek, hogy tuti úgy fogsz visszajönni, hogy vonszolod magad után (két repülőtéri erős fickó segítségével) a táskád és majd mondod, hogy sziasztok a ruháim meg az ajándékaitokat majd jövő héten küldik utánam a mongik postán ,ezek csak könyvek, így is egy csomó pénzt ráfizettem a túlsúlyra XDXD
süti beállítások módosítása